X
DIESEL SPECIALISTS

DELPHI

Do rokov 1999-2000 tieto vstrekovacie systémy spadali pod značku LUCAS. Síce aj Lucas podobne Bosch vyrabala aj radové čerpadlá, ale tieto sa už vyskytujú iba na starších nákladných vozidlách. Hlavnými produktami LUCAS a následne DELPHI boli vstrekovace systémy s radovým čerpadlo a neskôr common rail.

ROTAČNÉ ČERPADLÁ MECHANICKÉ

dpa.jpgDPA

dpc_v_reze.jpgDPC v reze

dp2001.jpgDP200

Od najstarších ich môžeme zaradiť medzi  DPA, DPS, DPC a DP200/300 ich spoločnou vlastnosťou bolo mechanicko-hydraulické ovládanie.

Najstarší typ DPA ako aj DPS nájdeme už len v stavebných a poľnohospodárskych strojoch a podobných aplikáciách (napr. vysokozdvižné vozíky)

Typ DPC a neskôr verzia DPCN(eletronicky ovládaná zmena časovnia) bola primárne určená pre osobé autmobily.

Typ DP200/300 patrí medzi najmodernejšie rotačné čerpadlá, ktoré dokážu v stavebnýc poľnohospodárskych strojoch stále spĺnať najnárošnejšie požiavky.

Všetky typy rotačných čerpadiel LUCAS - DELPHI sú plne oprviteľné.

 

ROTAČNÉ ČERPADLÁ ELEKTRNICKÉ

Delphi_epic_pump.jpg

Ich jediným predstaviteľom u tohto výrobcu je typ EPIC. Jedná sa o elektronicko hydraulicky riadené čerpadlo. Bolo montované do osobných automobilov značiek Peugeot, Citroen, Fiat, Mercedes a Renault. Z jeho značnej komplikovanosti a náročnosti vyplýva aj jeho náročnosť  opráv.

 

ČEPADLÁ COMON RAIL (CR)

DELPHI_common_rail_pump.jpg

Aj čerpadlá CR od Delphi prešli zásadnými zmenami. Najstarší typ DFP1 s rotujúcou radiálnou vačkou mal pomerne obmedzenú životnosť. Problémové boli najmä otery niektrých jeho častí, ktoré spôsobovali následné poruchy vstrekovačov. Preto je vždy v rámci testu toto čerpadlo rozobraté a podrobené mechanickej kontrole a až následne zložené a skúšané na stoici. Typy DFP3 a DFP6 však svojimi konštrukčnými zlepšniami majú tieto problémy odstrániť. Keďže sa jedná o pomerne mladé čerpadlá, ukáže čas či sa výrobca nemýlil.

Všetky čerpadlá CR sú plne opraviteľné.